14 may 2014

How much time do students spend in the classroom?

Education Indicators in focus
  • Students in OECD countries are expected to receive a total of 7 751 hours of instruction on average during their primary and lower secondary education – the bulk of that time is compulsory.
  • In general, the higher the level of education, the greater the number of instruction hours a year.
  • Reading, mathematics and science take up around 50% of the compulsory curricular time in primary education but only 40% at the lower secondary level.
  • The wide variation in instruction hours across OECD countries suggests there is little consensus on the most effective policies related to school time.


The number of instruction hours pupils are expected to receive varies significantly between countries but the total time matters less than how the time is spent, on which subjects, and the strength of the curriculum. Reading and mathematics have the largest share at the primary level, while time for science, social studies and modern foreign languages increases in lower secondary school, and technology is given relatively little emphasis at both levels.

The 10 countries with the highest instruction time have a mean PISA score for mathematics, which is 20 score-points below that of the 10 countries with the lowest amount of instruction time.


8 may 2014

Motivation to learn


Student motivation is crucial for students to be ready to learn,both in and outside of school. School systems can promote student motivation by holding high expectations for all and by promoting policies and practices
that are inclusive.

7 may 2014

Resultados del proyecto de experimentación del Marco de Educación Trilingüe (MET). Hezkuntza marko hiruleduna (HMH).



Hiru elekoak ingeles maila hobetu du, gainerako alorretan okertu gabe. 


Elebitasunak mesede. Ikasle guztiek ez dute maila neurri berean hobetzen. Ikasle elebidunek, euskaraz eta gaztelaniaz egoki dakitenek, gaitasun handiagoa dute ingelesa menperatzeko. 

Erdaldun elebakarren eta euskaraz maila eskasa dutenek ingelesean ere ez dute gainerakoen maila lortu.



Las pruebas desvelan que los alumnos del Marco Trilingüe aprenden "mucho más" inglés.

Se ha comprobado que existe "una correlación muy fuerte" entre el nivel de inglés y de euskera que adquieren los alumnos y el número de horas en las que están expuestos a esas lenguas.



Comparecencia de la consejera de Educación, Política Lingüística y Cultura, a petición propia, para presentar el informe final del proyecto de experimentación MET 1.



Txostena ISEI-IVEI web orrian.

Informe

2 may 2014

¿Cómo manejan el dinero los jovenes de 15 años?

por vez primera se harán públicos los resultados de nuestros alumnos en una nueva materia: la competencia financiera, una opción internacional de PISA en la que España ha participado junto con otros 17 países - See more at: http://blog.educalab.es/inee/2013/02/14/las-novedades-de-pisa-2012/#sthash.lABf6sgq.dpuf

Los jóvenes en el punto de mira 
 
Las generaciones más jóvenes no solo tendrán quehacer frente a productos, servicios y mercados
financieros cada vez más complejos, sino que probablemente tendrán que soportar más riesgos
financieros que sus padres cuando sean adultos. En concreto, es probable que tengan que asumir
una mayor responsabilidad en la planificación de sus propios ahorros e inversiones para la
jubilación y la cobertura de sus necesidades de asistencia médica; y tendrán que manejar
productos financieros más sofisticados y variados.

Educación financiera en los centros

Los escolares también puede abordar las cuestiones financieras inmediatas a las que estos se
enfrentan. Los alumnos suelen ser consumidores de servicios financieros desde una edad
temprana. No es inusual que tengan cuentas con acceso a servicios de pago on line
o que utilicen teléfonos móviles (con distintas opciones de pago) antes de convertirse en adolescentes, y está claro que las destrezas relacionadas con la competencia financiera les resultarán beneficiosas
cuando utilicen dichos productos.

Competencia Financiera en PISA

Ejemplos de preguntas de competencia financiera.(PISA - OCDE - 2012)

 Financial Education for Youth

 PISA assessment of the financial literacy of students - In 2012, the OECD Programme for International Student Assessment (PISA) made financial literacy an optional component of its framework. PISA already tests the attainment of 15-year-olds in mathematics, reading and science across 65 countries. The financial literacy assessment due for release in the second half of 2014 will result in a unique international benchmark on the level of financial literacy of young people. The rich data collected will enable detailed investigations of the main factors associated with financial literacy levels and will help to identify policy measures that can be employed to improve levels in the future.

 Por vez primera se harán públicos los resultados de nuestros alumnos en una nueva materia: la competencia financiera, una opción internacional de PISA en la que España ha participado junto con otros 17 países.
por vez primera se harán públicos los resultados de nuestros alumnos en una nueva materia: la competencia financiera, una opción internacional de PISA en la que España ha participado junto con otros 17 países. - See more at: http://blog.educalab.es/inee/2013/02/14/las-novedades-de-pisa-2012/#sthash.REivaksX.dpuf

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